طرز تهیه شربت انبه

شربت انبه، علاوه بر طعم لذیذ و خوشایندی که دارد، خواص متعددی هم دارد. این شربت غنی از ویتامین C است که به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و در جذب آهن نیز مؤثر است. همچنین، شربت انبه دارای آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که به کاهش التهاب‌ها و محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های اکسیداتیو کمک می‌کنند. برای استفاده از شربت انبه، می‌توانید آن را به صورت نوشیدنی خنک درست کنید یا به عنوان افزودنی در آبمیوه‌ها، سالادها و دسرها استفاده کنید. همچنین، می‌توانید از شربت انبه برای تهیه سس‌ها یا در غذاهای گوشتی استفاده کنید. هر چند که باید برای استفاده از خواص شربت انبه، مصرف معقول و متعادل آن را رعایت کنید. با ما همراه باشید تا طرز تهیه شربت انبه را یاد بگیریم.

طرز تهیه شربت انبه تازه خانگی

شربت انبه هم از آن دست نوشیدنی‌هایی است که می‌توانیم آن را در منزل تهیه کنیم. برای این کار لازم است مواد زیر را با مقادیر ذکر شده آماده کنید.

مواد لازممقدار مورد نیاز
انبه1 فنجان
شکر1 فنجان
آب1 لیوان

در این روش تهیه شربت انبه، ابتدا در یک قابلمه کوچک، شکر و آب را اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید. هرازگاهی هم بزنید تا شکر کاملا حل شود و یک شربت ساده تهیه کنید. سپس، تکه‌های انبه را به شربت ساده خودتان اضافه کنید و حدود 1 ساعت کنار بگذارید تا انبه دم بکشد و طعم خود را به شربت بدهد. می‌توانید انبه را برش‌های کوچک‌تری بدهید تا بهتر در شربت حل شود. در این فرصت نگاهی به مقاله چند روش تهیه اسموتی انبه بیندازید.

پس از گذشت زمان، یک صافی را روی یک کاسه یا پیمانه قرار دهید و مخلوط انبه و شربت را در صافی بریزید. با استفاده از قاشق یا پشت چنگال، مواد جامد انبه را در صافی فشار دهید تا شیره‌ای که در زیر صافی جمع شده است، در کاسه بریزد. مواد جامد انبه را دور بریزید یا از آنها در برخی دسرها استفاده کنید. حالا می‌توانید از شربت ساده انبه در نوشیدنی‌ها استفاده کنید. می‌توانید این شربت را به لایه‌های کیک اضافه کنید تا رطوبت و طعم بیشتری به آن ببخشید. همچنین، می‌توانید آن را به ماست یونانی، بلغور جو دوسر یا هر دسر یا خوراکی دیگری که می‌پسندید اضافه کنید تا آن را شیرین کنید و طعم خاصی به خوراکی خودتان ببخشید.

شربت انبه چه خواصی دارد؟

شربت انبه به دلیل وجود ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های قوی، برای رشد و تقویت سیستم ایمنی کودکان بسیار مفید است. همچنین، طعم لذیذ آن می‌تواند کودکان را به مصرف میوه‌ها ترغیب کند و میزان مصرف مواد شیرین و ناسالم در وعده‌های غذایی‌شان را کاهش یابد. همچنین طرز تهیه شربت انبه به مادران باردار هم توصیه شده است. این شربت به دلیل وجود ویتامین C و آهن، می‌تواند در سلامت دوران بارداری مفید باشد.

ویتامین C به جذب بهتر آهن کمک کرده و در پیشگیری از کم خونی در زنان باردار مؤثر است. همچنین، شربت انبه می‌تواند معده را آرام کند و در کاهش تهوع و استفراغ در برخی زنان باردار مؤثر باشد. با توجه به فواید باور نکردنی آب انبه به این نکته می‌رسیم که شربت انبه حاوی قند طبیعی است که به عنوان یک منبع انرژی عالی مورد توجه قرار می‌گیرد. در نتیجه برای ورزشکاران گزینه‌ای عالی است؛ زیرا می‌تواند در افزایش انرژی قبل و پس از ورزش مؤثر باشد.

همچنین گفته شده که بازیابی سریع‌تر عضلات و تجدید نشاط بدنی را تسهیل کند. در ضمن شربت انبه حاوی آب و الکترولیت‌هاست که در جبران میزان مایعات و الکترولیت‌ها از دست رفته در طول فعالیت ورزشی مفید هستند.

دستور پخت و کوکتل

تمام دستور پخت‌ها