طرز تهیه شربت شاه توت

شربت شاه توت، یک محصول طبیعی و خوشمزه است که می‌توانید در برخی از غذاها و نوشیدنی‌ها از آن استفاده کنید. برای نمونه می‌توان از شربت شاه توت برای تهیه اسموتی‌ها استفاده کرد تا نوشیدنی طعم و رنگ متنوعی پیدا کند. همچنین می‌توانیم شربت شاه توت را به آب میوه یا لیموناد اضافه کنیم تا طعم تازه و متفاوتی به نوشیدنی خودمان ببخشیم. برخی از دوستان، شربت شاه توت را برای تزیین دسرها استفاده می‌کنند. از آنجایی که استفاده از این شربت محبوبیت زیادی دارد، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به طرز تهیه شربت شاه توت داشته باشید.

خواص شربت شاه توت

شربت شاه توت، علاوه بر طعم لذیذ و خوشمزه‌ای که دارد، دارای خواص متعددی است که می‌تواند برای سلامتی بسیار مفید باشد. این شربت می‌تواند بهبودی مناسبی را در عملکرد دستگاه گوارش به ویژه در رفع مشکلات گوارشی مانند تهوع، سوء هاضمه و یبوست ایجاد کند.

همچنین مصرف شربت شاه توت می‌تواند به کاهش سطح کلسترول خون کمک کرده و برای حفظ سلامت قلب و عروق بسیار مفید باشد. بسیاری از افراد شربت شاه توت را از این رو مصرف می‌کنند که می‌تواند به کنترل سطح قند خون در بدن کمک کند و در کنترل دیابت مؤثر باشد. در ضمن اکسیدان‌های قوی موجود در شاه توت می‌توانند به کاهش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان‌ها مانند سرطان پستان، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات کمک کنند. به یاد داشته باشید که مواد موجود در شاه توت می‌توانند به بهبود گردش خون در بدن کمک کنند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را هم کاهش دهند.

طرز تهیه شربت شاه توت خانگی

در این روش و طرز تهیه شربت شاه توت، به مواد زیر نیاز داریم.

مواد لازممقدار مورد نیاز
شاه توت تازه یا منجمدنیم کیلو
شکر1 فنجان
آب3 فنجان
آب لیموی تازهاختیاری

برای تهیه شربت شاه توت در منزل، ابتدا شاه توت را به خوبی تمیز کرده و آبکشی کنید. در یک قابلمه کوچک، شکر، آب و توت‌ها را با هم مخلوط کنید و روی حرارت متوسط تا بالا قرار دهید. با همزن شربت مواد را به خوبی ترکیب کنید. پس از نرم شدن توت‌ها، آنها را با پشت قاشق به آرامی له کنید.

سپس، به مدت 6 تا 8 دقیقه شربت را به جوش بیاورید تا توت‌ها تجزیه شوند و شربت رنگ بنفش روشنی بگیرد. حالا، قابلمه را از روی حرارت بردارید و توت‌ها را با صافی مشبک صاف کنید. برای یکدست کردن شربت و جلوگیری از ورود دانه‌ها یا تکه‌های میوه به شربت، از یک قاشق استفاده کنید.

دانه‌های جامانده روی صافی را دور بریزید. درست مانند طرز تهیه شربت توت سیاه، می‌توانید یک آب لیمو تازه را هم به شربت خودتان اضافه کنید تا طعم توت‌ها برجسته شود. فراموش نکنید که مقدار آن نباید بیشتر شود، زیرا این کار برای افزودن طعم لیمو به شربت نیست، بلکه برای تقویت نت‌های شاه توت است.

در انتها، اگر نیاز دارید، شربت را بگذارید تا خنک شود و سپس می‌توانید آن را بلافاصله استفاده کنید یا در ظرف دربسته در یخچال تا مدت زمان 2 هفته نگهداری کنید. توجه داشته باشید که می‌توانید در مراحل تهیه شربت شاه توت، طعم دهنده‌هایی مانند عسل را هم به ترکیبات اضافه کنید تا به طعم مورد علاقه خودتان برسید. پس از تکمیل مراحل طرز تهیه شربت شاه توت، می‌توانید از شربت به عنوان مکمل در تهیه نوشیدنی‌ها، دسرها و سس‌ها استفاده کنید.

کلام آخر

شربت شاه توت از آن دست نوشیدنی‌هایی است که می‌تواند به صورت تنها و یا با انواع دسرها و کیک‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. همان‌طور که ملاحظه کردید، روش تهیه آن سخت نیست و فقط به صرف مدت زمان کافی نیاز دارد. این شربت را می‌توانیم با میوه شاه توت و یا آب شاه توت تهیه کرده و از خواص آن استفاده کنیم.

دستور پخت و کوکتل

تمام دستور پخت‌ها