طرز تهیه فالوده ساده

فالوده یک دسر بسیار خوشمزه است که در افغانستان محبوبیت زیادی دارد. فالوده معمولا از ورمیشل تهیه می‌شود و به صورت خنک و خوشمزه سرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوشیدنی با طعمی ملایم و مطبوع، مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گیرد و می‌توان آن را در کافه‌ها و آبمیوه فروشی‌ها پیدا کنید.

به همین دلیل فرصت خوبی است تا با طرز تهیه فالوده ساده آشنا شوید.

طرز تهیه فالوده شیرازی خوشمزه

برای روش تهیه فالوده ساده خانگی مواد زیر را تهیه کنید.

مواد لازممقدار مورد نیاز
رشته پلویی50 گرم
شکر150 گرم
گلاب2 قاشق غذاخوری
آب3 فنجان
آب لیموترش تازهبرای سرو
قاچ‌های لیموبرای تزیین
پسته خلال شدهبرای تزیین (اختیاری است)
شربت آلبالو یا مربای آلبالوبرای تزیین (اختیاری است)

ابتدا، آب و شکر را در یک قابلمه متوسط مخلوط کنید و آنها را بر روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش بیایند. سپس حرارت را کاهش دهید و به طور مکرر آن را هم بزنید تا شکر حل شود. حالا قابلمه را از روی حرارت برداشته و گلاب را به مواد اضافه کنید. آن را به یک ظرف مناسب منتقل کنید و بدون پوشش به مدت 30 دقیقه در فریزر قرار دهید. در همین حال، می‌توانید مقاله طرز تهیه دسر مناسب شب عید را مطالعه کنید.

اتمام و سرو

برای اتمام مراحل طرز تهیه فالوده ساده هندی، به 2 لیوان بزرگ برای سرو نیاز دارید. در صورت استفاده ابتدا ژله را به لیوان اضافه کنید. سپس دانه‌های تخم شربتی، ورمیشل و شربت گل رز یا گلاب را اضافه کنید. حالا وقت آن است که شیر سرد شده را بریزید و در صورت تمایل ژله بیشتری را به لیوان اضافه کنید. سپس بستنی را روی محتویات لیوان قرار دهید. آجیل ریز خردشده را بپاشید. در صورت داشتن گیلا‌س‌های درشت، میوه‌ها را روی بستنی قرار دهید. فالوده را بلافاصله سرو کنید.

فالوده شیرازی

هم‌زمان رشته پلویی را بر اساس دستورالعمل بسته‌بندی آن آماده کنید. در بیشتر مواقع کافی است آنها را در آب جوش برای حدود 5 دقیقه خیس کنید و سپس رشته‌ها آماده هستند. رشته‌ها را آبکش کرده و با آب سرد شستشو دهید. سپس آنها را خشک کرده و پس از چند دقیقه، به اندازه دلخواه خرد کنید. رشته‌های خرد شده را با شربت مخلوط کنید و دوباره آنها را به مدت 1 ساعت بدون پوشش در فریزر قرار دهید.

پس از یک ساعت، مخلوط را از فریزر بیرون آورید و قسمت‌های یخ زده را برای مخلوط شدن کامل با هم میکس کنید. دوباره مخلوط را در فریزر و به مدت 1 ساعت استراحت بدهید. پس از این مدت، مراحل طرز تهیه فالوده ساده تمام می‌شود و می‌توانید آن را از فریزر خارج کنید و مخلوط را یکبار دیگر هم بزنید تا خوردن آن آسان‌تر شود.

فالوده شیرازی، یک دسر سنتی و محبوب در افغانستان است که به صورت خنک تهیه می‌شود. این دسر ترکیبی از ورمیشل و شربت مخصوص است و خواص درمانی آن برای رفع برخی از مشکلات سلامتی، مورد توجه افراد قرار گرفته است. پس از آشنایی با طرز تهیه فالوده، متوجه می‌شویم که خوردن آن می‌تواند در مواقعی که نیاز به تقویت انرژی داریم، مفید باشد. همچنین، این دسر در تابستان و در روزهای گرم می‌تواند به خنک کردن بدن کمک کند و از اسهال ناشی از گرما و مسمومیت‌ها جلوگیری کند. فالوده به عنوان یک خوراکی مفید در مواقعی که حجم مایعات بدن کاهش می‌یابد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. با افزودن تخم شربتی، طعم و مزه این دسر تازه‌تر هم می‌شود. با این حال، بهتر است افرادی که طبع سرد یا مشکلات کبدی دارند، در مصرف فالوده با متخصصان سلامت مشورت کنند.

دستور پخت و کوکتل

تمام دستور پخت‌ها